Ταξίδι στην Αιθιοπία εν μέσω πανδημίας.

2021-04-02

Ακόμα αντηχούν στα αυτιά μου οι φωνές μικρών παιδιών που μας ζητούσαν λίγο φαγητό, ένα σαπούνι, ρούχα και χρήματα.
Όχι δεν θα είναι αυτή η ταξιδιωτική ιστορία γεμάτη δράμα και δυστυχία, όμως θέλω να γνωρίζεις πριν κάνεις ένα τέτοιο ταξίδι και τα δύσκολα του ταξιδιού.
Από την μία γιατί είναι αδύνατο να βοηθήσεις όλα τα παιδιά και τους άστεγους και από την άλλη γιατί δίνοντάς τους κάτι τα ωθείς στην επαιτεία με αποτέλεσμα να εγκαταλείπουν το σχολείο.

Το ταξίδι μας έγινε το Μάρτιο του 2021 με απευθείας πτήση από την Αθήνα με Ethiopian  airlines διάρκειας 5 ωρών και χρειάστηκε να έχουμε μαζί μας αρνητικό μοριακό τεστ κορονοϊού τουλάχιστον 120 ώρες πριν την άφιξη μας στη χώρα,(στην επιστροφή 72 ώρες πριν) να συμπληρώσουμε το passenger  locator form που ζητάει η χώρα μας 24 ώρες τουλάχιστον πριν την αναχώρηση μας αλλα και κατά την επιστροφή το ίδιο.
Στο αεροδρόμιο βγάλαμε την βίζα δίνοντας 50$ που είχαμε μαζί μας αλλά είδαμε ότι δέχονται πληρωμή και σε ευρώ. Να προσθέσω ότι για τις εσωτερικές μας πτήσεις από Ηράκλειο - Αθήνα μας κάλυπτε το passenger locator form σε περίπτωση έλεγχου από την αστυνομία και αυτός που θα σας πάει στο αεροδρόμιο πρέπει να στείλει μήνυμα μετακίνησης 4 στο 13033 κάτι που μας είπε η πολιτική προστασία.
 Λόγω της κατάστασης δεν είχε κόσμο αλλά και πάλι χρειάστηκε να περιμένουνε 1 ώρα οπότε καλύτερα να βγάλετε e-visa ώστε να αποφύγετε την αναμονή.
Στο χώρο στάθμευσης του αεροδρομίου μας περίμενε ο ξεναγός μας ο Happy μαζί με τον εκπληκτικό οδηγό όπως αποδείχτηκε τον Robel
 (στείλτε μας μήνυμα για να σας φέρουμε σε επαφή ωστε να μην σας υπερχρεώσουν).

Επειδή στην αναζήτησή μας βρίσκαμε ανθρώπους που ζητούσαν τρελά ποσά κάναμε συμφωνία για το ποσό που θα πληρώσουν όσοι ακολουθούν τη σελίδα μας (πληρωμή σε ευρώ) και βέβαια θα είναι διαπραγματεύσιμο αν είναι πολλά άτομα. Στείλτε μας μήνυμα για περισσότερες πληροφορίες.
Είχαμε κάνει κράτηση μέσω booking για την πρώτη διανυκτέρευση στην Addis Ababa στο Denver Boutique hotel με κόστος 25 ευρώ το δίκλινο σε ένα αρκετά καλό ξενοδοχείο.
Το νόμισμα της χώρας είναι το birr και σας προτείνουμε να πληρώνετε με αυτό. Η Ισοτιμία ηταν 1€=48 birr αλλά εμείς αλλάζαμε με 1€=53 birr από τον οδηγό μας γιατί οι άνθρωποι που δουλεύουν με το τουρισμό χρειάζονται ευρώ καθώς το δικό τους νόμισμα υποτιμάται συνεχώς.
Αφήσαμε τα πράγματα στο ξενοδοχείο και πήγαμε κατευθείαν στην αγορά Mercato την οποία πρέπει να επισκεφθείτε αλλά όχι μόνοι σας γιατί έχει αρκετούς νεαρούς που κλέβουν.
Έτσι πέρα από το ξεναγό μας είχαμε μαζί μας και δύο ανθρώπους της ασφάλειας ένα μπροστά και ένα πίσω στους οποίους έδωσε ένα μικρό ποσό o Happy.
Είναι μια αγορά που θα σας βάλει στο κλίμα για τα καλά, εμείς πήγαμε Κυριακή και όπως μας είπαν δεν είχε πολύ κόσμο αλλά και πάλι για τα δεδομένα μας γίνονταν χαμός!

Οι εικόνες που βλέπαμε ήταν άλλης εποχής, μεταχειρισμένα κινητά να πωλούνται, παπούτσια, ρούχα, ψάθινα καλάθια, γυναίκες με φορτία στο κεφάλι, σε συνδυασμό με τα βλέμματα όλων πάνω μας.
Σε όλο το ταξίδι είδαμε μόνο ελάχιστους ταξιδιώτες μετρημένους στα δάχτυλα του ενός χεριού.
Όλο αυτό βέβαια μας έφερνε σε αμηχανία αλλα ήταν και πιο αυθεντικά γιατί είχαν να δουν Ferengi(έτσι αποκαλούν τους λευκούς γιατί ο πρώτος ξένος ήταν γάλλος και με τα χρόνια έγινε παράφραση) για ένα ολόκληρο χρόνο λόγω της πανδημίας σε συνδυασμό με τον εμφύλιο πόλεμο που έγινε στα βόρεια της χώρας στην περιοχή Tigre που είναι και ο λόγος που δεν προτείνω να πάει κάποιος στα βόρεια αφού ο κίνδυνος δεν έχει περάσει ακόμα.

Συμβουλή μου είναι να αφήσετε την αγορά για το τέλος του ταξιδιού σας όπου θα έχετε και λιγότερα λεφτά πάνω σας, αλλά και γιατί αν αγοράσετε κάτι δεν θα το κουβαλάτε σε όλο το ταξίδι.
Φύγαμε από την αγορά για να πάμε για φαγητό αφού πρώτα όμως πίναμε το πρώτο μας καφέ στη χώρα που προσωπικά λάτρεψα!!

Εδώ ανακαλύφθηκε ο καφές όταν ένας βοσκός είδε τις κατσίκες του να τρώνε τους κόκκινους σπόρους και έπειτα να έχουν ενέργεια. Υπάρχει τελετουργικό για την παρασκευή και το σερβίρισμα του και όλη η διαδικασία του με το ψήσιμο στα κάρβουνα μέσα στο πήλινο δοχείο Jebena όπως λέγεται στα Αμχαρικά (επίσημη γλώσσα της Αιθιοπίας) το θυμιατό με το λιβάνι που βάζουν για μυρωδιά και το βότανο Tena Adam ή Rue το οποίο δίνει άρωμα είναι κάτι που πρέπει να ζήσετε.

Ο καφές σερβίρεται με μαεστρία από κάποια απόσταση σε μικρά ποτηράκια και ο καλεσμένος πρέπει να πιεί 3 φλιτζάνια. Βέβαια εμείς το παραλείψαμε αυτό το κομμάτι γιατί θα έπαιζαν τα νεύρα μας με τόσους καφέδες.

Αυτός ήταν και ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσει το ταξίδι μας.

Ήμασταν όλοι ενθουσιασμένοι και έτοιμοι για ένα συναρπαστικό ταξίδι.
Αφού ήπιαμε το καφέ μας πήγαμε για να φάμε το πρώτο γεύμα που ήταν το καλωσόρισμα στη χώρα από το Happy το ξεναγό μας.

Και εκεί ήταν περίοδος νηστείας οπότε ο Happy και ο Robel μας προέτρεπαν να μην φάμε κρέας σε όλο το ταξίδι!!!

Η πλειοψηφία των πιστών στην Αιθιοπία τηρεί τη νηστεία αλλά του εξηγήσαμε ότι τώρα ήμαστε σε ταξίδι και πρέπει να δοκιμάσουμε τις γεύσεις της χώρας.

Πήραμε 2 Injera που είναι ένα παραδοσιακό επίπεδο ψωμί, φουσκωμένο με φυσικό προζύμι με σπογγώδη υφή, παραδοσιακά φτιαγμένο από αλεύρι Τεφ ή Πόα η Αβησσυνιακή (αρχαίο αφρικανικό σιτάρι χωρίς γλουτένη).

Είναι το εθνικό ψωμί της Αιθιοπίας και αποτελεί κεντρικό στοιχείο της διαδικασίας φαγητού καθώς το ψωμί είναι το πιο θεμελιώδες στοιχείο κάθε γεύματος το όποιο χρησιμοποιούν και για να πιάσουν την τροφή.
Από πάνω υπήρχαν φακές, πατάτες, παντζάρια, ρύζι, κεχρί και άλλα νηστίσιμα και στο άλλο κοτόπουλο και μοσχάρι.
Λόγω της όξινης γεύσης της injera δεν μας ενθουσίασε το γεύμα αλλά εγώ προσωπικά στη συνέχεια του ταξιδιού την έτρωγα με ευχαρίστηση σε αντίθεση με την παρέα.

Το γεύμα μας συνόδεψε ιδανικά η μπύρα Saint George ή Άγιος Γιώργης όπως την ζητούσαμε και ήταν η αγαπημένη μας από όσες δοκιμάσαμε.
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για λίγη ξεκούραση και το απόγευμα περπατήσαμε ως την Ελληνική Εκκλησία του Αγίου Φρουμέντιου για να ανάψουμε ένα κερί αφού ήταν και Κυριακή της Ορθοδοξίας.
Συνεχίσαμε τη βόλτα μας για να βρούμε κάτι να φάμε εκεί κοντά γιατί στο πρώτο μας γεύμα κάποιοι από την παρέα δεν έφαγαν αρκετά γιατί δεν τους άρεσε.

Καθίσαμε για πίτσα σε ένα μαγαζί γεμάτο ντόπιους αλλά η δική μου είχε μια έκπληξη!!! Μια μύγα την οποία τελευταία στιγμή είδα και δεν την έφαγα!

Μου έφεραν άλλη πίτσα και συνέχισα το γεύμα μου ακάθεκτος, 😂 τα παιδιά είχαν σοκαριστεί 😂αλλά αν έμενα νηστικός δεν θα κέρδιζα κάτι οπότε απλά στη συνέχεια ήπιαμε χάπια ενεργού άνθρακα προληπτικά τα οποία έχω μαζί μου σε κάθε ταξίδι. Το Carbosylane το παίρνεις προληπτικά μετά το γεύμα και είναι 2 χάπια μαζί.

Στις 19:00 γυρίσαμε στο ξενοδοχείο περπατώντας νύχτα κάτι που μας φόβισε λίγο αλλά ήταν κεντρικός δρόμος. Εννοείται ότι σας προτείνω να αποφύγετε τα νυχτοπερπατήματα ειδικά στην Addis Ababa και χωρίς να έχετε κάποιο ξεναγό μαζί σας.

Έτσι κοιμηθήκαμε νωρίς αφού την επόμενη μέρα είχαμε την αναχώρησή μας για την κοιλάδα του Όμο στα νότια.

© 2017 Το ταξιδιωτικό blog travelSIF.Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.